wtorek, 13 marca 2012

mufinki czekoladowo-bananowe

Ola dziękuje Wam za życzenia i zaprasza na własnoręcznie upieczone mufinki czekoladowo-bananowe Nigelli Lawson.

Pisałam wcześniej, że Mała uwielbia piec, więc w niedzielę rano upiekłyśmy babeczki dla gości. To chyba jedne z naszych ulubionych mufinek, są puszyste, wilgotne, pachną czekoladą i bananami. Długo też utrzymują świeżość i świetnie smakują na drugi lub trzeci dzień (rzadko takiego doczekają ;) )


Składniki:

- 3 dojrzałe banany
- pół szklanki oleju roślinnego
- 2 jajka
- 100 g cukru brązowego (u mnie demerara)
- 225 g mąki pszennej
- 3 łyżki dobrej jakości kakao
- 1 łyżeczka sody

Przygotowanie:

  1. Banany obrać i rozgnieść widelcem lub mikserem. Nadal rozgniatając lub miksując dodać olej, potem jajka i cukier.
  2. Zmieszać przesianą mąkę, kakao i sodę. Dodać, lekko ucierając, do masy bananowej.
  3. Ciasto przełożyć do wyłożonej papilotkami formy mufinkowej.
  4. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200°C i piec przez około 15 minut.

Przepis na polewę dostałam od mamy. Ona jest tak pyszna, że bym mogła ją samą łyżką jeść :D

Składniki:

- 1 jajko

- 3 łyżki cukru pudru

- 2 łyżki kakao

- ¼ kostki margaryny do pieczenia

Przygotowanie:

  1. Margarynę roztopić (ja to robię w kuchence mikrofalowej).
  2. Jajko zmiksować, dalej ucierając dodać przesiane kakao oraz cukier puder.
  3. Lekko przestygniętą margarynę łączymy mikserem z powstałą masą.





Pees. Byłam dziś u ginekologa mam rozwarcie na 4-5cm. Główka jest dobrze ułożona i strasznie ciągnie mnie podbrzusze. Pewnie lada dzień urodzę.Trzymajcie kciuki!!!!!

4 komentarze:

  1. Dzięki za przepis:)Wyglądają smakowicie, spróbujemy z Emilką:)

    Trzymamy kciuki!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. trzymam kciuki.....
    buziaki dla małej Pomocnicy

    OdpowiedzUsuń
  3. Mufinki super się zapowiadają :) Trzymamy kciuki!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają na przepyszne! Też takowe przygotuję w wolnej chwili :) Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń